>160
εφαρμογές, αυτοματισμοί, και dashboards έχουν αναπτυχθεί εσωτερικά μέχρι το 2021
>700 ώρες
εκπαίδευσης στους άμεσα εμπλεκομένους εργαζόμενους με τις ψηφιακές πρωτοβουλίες μέχρι το 2021
42 εκατ. €
συνολική επένδυση (έναρξη προγράμματος το 2020)
>70
Ψηφιακές Πρωτοβουλίες στον οδικό χάρτη του Προγράμματος, 24 εκ των οποίων έχου ολοκληρωθεί μέχρι το 2021
Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός δεν αποτελεί μία απλή επιχειρησιακή επιλογή, αλλά αναπόσπαστο κομμάτι των στρατηγικών προτεραιοτήτων του Ομίλου, που στοχεύει και θα συμβάλλει:
Το πρόγραμμα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού αποσκοπεί στην αξιοποίηση και ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών και δεξιοτήτων, όπως τα προηγμένα συστήματα Ανάλυσης Δεδομένων – Data Analytics, τη Μηχανική Μάθηση, το Cloud, την Τεχνητή Νοημοσύνη, τη Βελτιστοποίηση/ Αυτοματοποίηση Διεργασιών και το Διαδίκτυο των Πραγμάτων σε όλες τις περιοχές επιχειρηματικής δραστηριότητας του Ομίλου, αλλάζοντας δομικά τον τρόπο που ο Όμιλος λειτουργεί και παράγει αξία.
Στοχεύει δε στη συνολική αλλαγή κουλτούρας και τρόπου δράσης του Οργανισμού και των ανθρώπων του. Για την αποτελεσματικότερη υλοποίηση των ψηφιακών πρωτοβουλιών, έχουν οργανωθεί κοινές/μεικτές ομάδες εργασίας ανά αντικείμενο, αποτελούμενες από συναδέλφους που γνωρίζουν τις επιχειρησιακές ανάγκες και διαδικασίες, εξειδικευμένους συνεργάτες στις ψηφιακές τεχνολογίες και υπευθύνους υλοποίησης και παρακολούθησης των πρωτοβουλιών αυτών (ακολουθώντας σύγχρονες μεθοδολογίες agile). Η προσέγγιση αυτή συνοδεύεται από ένα πρόγραμμα αναβάθμισης δεξιοτήτων και ενίσχυσης του οργανισμού με νέες «ψηφιακές» δυνατότητες, επιτρέποντας σε όλους τους δυνητικούς συμμετέχοντες να συνεισφέρουν στην προσπάθεια αυτή.
Με δεδομένο ότι ο Όμιλος ενσωματώνει πολλαπλές επιχειρησιακές δραστηριότητες, το πρόγραμμα διαρθρώνεται σε τρεις διαφορετικούς πυλώνες, με αντίστοιχες πρωτοβουλίες:
Στο άμεσο μέλλον αναμένεται να ενταχθούν επιπλέον πρωτοβουλίες σχετικά με τις νέες επιχειρησιακές δραστηριότητες (π.χ. χρήση ψηφιακών δράσεων για την υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης).
Ο Όμιλος έχει ολοκληρώσει τον απαραίτητο σχεδιασμό του Ψηφιακού Μετασχηματισμού και το πολυετές αυτό πρόγραμμα έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται με μετρήσιμα και σημαντικά οικονομικά χαρακτηριστικά. Στόχος είναι η μετεξέλιξη του Ομίλου μέσα από ένα πολυετές πλάνο συνολικής επένδυσης πλέον των 40 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει περίπου 80 ψηφιακές πρωτοβουλίες, που θα επιφέρουν στον Όμιλο όφελος το οποίο θα υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως σε πλήρη λειτουργία αυτών.
Στο πλαίσιο επίτευξης ενός πιο ανταγωνιστικού, εξωστρεφή και καινοτόμου Ομίλου, ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2021 νέα εταιρεία Πληροφορικής και Ψηφιακού Μετασχηματισμού, της οποίας οι στρατηγικές κατευθύνσεις δομούνται στις εξής περιοχές:
Η νέα εταιρεία θα αξιοποιήσει καινοτόμες τεχνολογίες και ευέλικτα μοντέλα συνεργασίας για παροχή υπηρεσιών που διευκολύνουν τη γρήγορη λήψη αποφάσεων, με έμφαση στη συνεργασία και την αποτελεσματική διακυβέρνηση.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός υιοθετεί μια αξιόπιστη μεθοδολογία και ένα μοντέλο ολιστικής διαχείρισης που εξασφαλίζει την αναμενόμενη υπεραξία, αναγνωρίζοντας ότι η ψηφιοποίηση επιτυγχάνεται με την κλιμακούμενη υλοποίηση και ενσωμάτωση εκατοντάδων ψηφιακών πρωτοβουλιών. Για το λόγο αυτό, στην προσέγγιση του Ομίλου έχουν ενσωματωθεί μηχανισμοί ανατροφοδότησης συμπερασμάτων και προτάσεων, με σκοπό τη δυνατότητα αναπροσαρμογής και διαρκούς βελτίωσης σε κάθε στάδιό του.
Το πρόγραμμα βασίζεται σε δυο διαδικασίες, οι οποίες ορίζουν τη λειτουργία των αντίστοιχων τμημάτων, όπως περιγράφεται στο παρακάτω διάγραμμα:
Με βάση τις διαδικασίες αυτές, ελέγχεται τόσο η υλοποίηση των πρωτοβουλιών όσο και η παραγωγή αξίας /αποτελεσμάτων. Οι πρωτοβουλίες/έργα μπορεί να είναι:
Ένα σύγχρονο ψηφιακό, διασυνδεδεμένο διυλιστήριο με κύριες περιοχές εστίασης που αφορούν:
10 Ψηφιακές Πρωτοβουλίες
έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2021
7 Ψηφιακές Πρωτοβουλίες
ξεκίνησαν το 2021 και βρίσκονται σε εξέλιξη
Η ψηφιακά υποστηριζόμενη λήψη αποφάσεων και οι αποδοτικές εταιρικές διαδικασίες επιτυγχάνονται με:
14 Ψηφιακές Πρωτοβουλίες
έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2021
2 Ψηφιακές Πρωτοβουλίες
ξεκίνησαν το 2021 και βρίσκονται
σε εξέλιξη
Η καλύτερη γνώση και εξυπηρέτηση των πελατών περιλαμβάνει:
Εκκίνηση υλοποίησης
σύγχρονης πλατφόρμας Loyalty εντός
του 2021
Η σημαντικότερη προϋπόθεση για την επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος Ψηφιακού Μετασχηματισμού είναι η αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, με την απόκτηση των απαραίτητων ψηφιακών δεξιοτήτων, όπως:
Τίθεται λοιπόν ως προτεραιότητα η υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών, δημιουργώντας Κέντρα Αριστείας (CoE) για την Προηγμένη Ανάλυση και Μοντελοποίηση Δεδομένων (Data Science), καθώς και για λύσεις Αυτοματισμού και Ρομποτικής (Process Automation). Τα κέντρα αριστείας έχουν σαν στόχο την υποστήριξη των ψηφιακών πρωτοβουλιών σε θέματα σχετικά με την τεχνογνωσία τους, μέσω παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών και εφαρμογής βέλτιστων πρακτικών σε όλους τους πυλώνες ανάπτυξης.
Το 2021, οι άμεσα εμπλεκόμενοι με τις ψηφιακές πρωτοβουλίες του Ομίλου παρακολούθησαν περισσότερες από 350 ώρες εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σχετικές έννοιες και ψηφιακές τεχνολογίες μέσω των κέντρων αριστείας και περισσότερες από 700 ώρες μέχρι σήμερα. Επιπλέον, ολοκληρώθηκε ο σχεδιασμός της Ψηφιακής Ακαδημίας, που θα προσφέρει σύνθετα προγράμματα μάθησης σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα ψηφιακών τεχνολογιών.
Τέλος, γίνονται σημαντικά βήματα στην εισαγωγή και αφομοίωση νέων μοντέλων και εργαλείων συνεργασίας, δημιουργώντας πολυσυλλεκτικές ομάδες έργου που υλοποιούν επάλληλες δράσεις με συμμετοχή εργαζομένων από διαφορετικές λειτουργικές διευθύνσεις του Ομίλου. Καταργώντας γεωγραφικούς περιορισμούς, με τη χρήση σύγχρονων καναλιών τηλεργασίας, και αξιοποιώντας τις προηγμένες δυνατότητες της τεχνολογίας, ο Όμιλος μετασχηματίζεται με γοργά βήματα, εξελίσσοντας τους τρόπους που οι εργαζόμενοι επικοινωνούν και συνεργάζονται.